המירוץ לראשות עיריית יבנה נפתח בקול תרועה. שלושה חודשים לבחירות המקומיות הודיעו שני מועמדים חדשים על כוונתם להתמודד לתפקיד ולהדיח את ראש העירייה המכהן רועי גבאי. סגן ראש העירייה לשעבר אלי מזוז אמר: "הגיע הזמן לצעוד לקדמת הבמה ולהוביל את העיר קדימה". אלון רוזן, מייסד ומנכ"ל חברה לייעוץ אסטרטגי, מקווה לחזור לפוליטיקה המקומית אחרי היעדרות של 20 שנים.
2 צפייה בגלריה
אלי מזוז
אלי מזוז
אלי מזוז
(צילום: ניר סטולו)
מזוז (39) נבחר למועצה לפני 15 שנים ברשימת הצעירים ("היבנאים") כשהוא בן 24 בלבד. בימים אלו הוא חותם קדנציה שלישית ברציפות במהלכן שימש כשנתיים וחצי בתפקיד סגן ראש העירייה. מזוז, רווק חובש כיפה סרוגה, הוא בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני בממשל ומדיניות ציבורית ובוגר קורס המנהלים "אבני ראשה". בעשור האחרון הוא עובד כמחנך בבית ספר יסודי בנוסף להיותו מאמן רגשי ומדריך גלישה. בעבר עבד בכנסת כיועץ ליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ ניסן סלומינסקי וייסד את פעילות ארגון "יחד" ברשת למרכזים קהילתיים.

2 צפייה בגלריה
אלון רוזן
אלון רוזן
אלון רוזן
(צילום: פרטי)

"צוחקים עליי שאני נשוי ליבנה", הוא אומר. "אני אוהב את העיר ואת התושבים ורואה בתפקידי שליחות". לדבריו הוא קיבל הצעות רבות להתקדם לתפקיד ניהולי במערכת החינוך אך הדף את כולן בנימוס כדי להתמקד בעשייה הציבורית. "חברים ובני משפחה לחצו עליי לקבל את ההצעות אבל אני מבין שיש לי מחויבות גדולה לתושבי יבנה", הוא אומר.

קראו גם:

לאורך השנים הוביל מזוז מהלכים רבים ביניהם הגדלת תקציב גני הילדים, הקמת מרכז הצעירים, קידום תנועות הנוער וייסוד פרויקט "אבות ובנים על המגרש" לחיזוק הקשר בין הורים לילדיהם באמצעות אתגרי ספורט משותפים.
מזוז היה פעיל במאבק לשימור אתר העתיקות שהתגלה במהלך העבודות להקמת מחלף יבנה. "אני גאה לקחת חלק מרכזי במאבק ולהוביל יחד עם שותפים לדרך את התוכנית לביטול בניית המחלף כדי להקים גן ארכיאולוגי ופארק גדול בין יבנה של היום לשכונת יבנה מזרח", אמר מזוז.
רוזן (42), איש עסקים, מייסד ומנכ"ל חברת אלמנט לניהול פרויקטים וייעוץ אסטרטגי, שקל להתמודד בבחירות המיוחדות שהתקיימו לפני שמונה חודשים אך התחרט. ביום שלישי השבוע הוא הצטרף רשמית למירוץ שכולל כעת שלושה מועמדים.
לפני 20 שנים כיהן רוזן כחבר מועצה ברשימה של ראש העירייה לשעבר צבי גוב ארי. בהמשך ליווה את ח"כ מתן וילנאי כסגן שר הביטחון ושימש כראש המטה במשרד להגנת העורף.