הקו המקשר בין שני יושבי הראש של הליכוד בתל אביב: רק בחודש מאי נכנס ארנון גלעדי לכלא במסגרת "פרשת דוד ביטן" לאחר שהורשע בהסדר טיעון בעבירות מרמה והפרת אמונים. כעת נבחר לעמוד בראש סיעת הליכוד בתל אביב דודו לניאדו שהורשע בעבר בפלילים.
3 צפייה בגלריה
ארנון גלעדי (ימין), דודו לניאדו
ארנון גלעדי (ימין), דודו לניאדו
ארנון גלעדי (ימין), דודו לניאדו
(צילום:יובל חן, גרגורי לוינט)
"גלעדי חבר קרוב שלי, הלכנו דרך ארוכה יחד, עם זאת אנחנו שני אנשים שונים. אני תושב כפר שלם, גדלתי ונולדתי בשכונה הזו, השם שלי הוא דודו לניאדו ולא אף אחד אחר ואני מייצג את התושבים שבחרו בי ולא אף אחד אחר", אומר יו"ר הסיעה הטרי.
האבסורד הוא כי רק בשנה שעברה נפסלה מועמדותו של לניאדו להתחרות בפריימריז של הליכוד בגלל העבר הפלילי שלו, ואילו עכשיו, כאמור, שמו יתנוסס בראש רשימת הסיעה של מפלגת השלטון בעיר החשובה בארץ מבחינה כלכלית.

הורשע בפריצות לבתים


בשבוע שעבר התקיימו בחירות לרשימה המוניציפלית במועצת סניפי תל אביב־יפו של הליכוד. לניאדו נבחר ברוב קולות לעמוד בראש הרשימה. בשנת 2011 הוא הורשע בפריצה לבתים ותקיפת אישה, מה שהוביל, כאמור, ב-2022 לפסילת מועמדותו לרשימת הליכוד לכנסת. אגב, גם בעיר הרצליה מוביל את רשימת הליכוד עבריין מורשע בסחיטה וחטיפה, רפי קדושים.

3 צפייה בגלריה
דודו לניאדו
דודו לניאדו
דודו לניאדו
(צילום: גרגורי לוינט)

לניאדו, שנחשב מקורב לארנון גלעדי ולח"כ דוד ביטן, ניסה להתמודד בשנה שעברה בפריימריז בליכוד במשבצת השמורה למחוז תל אביב. עם זאת, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו פעל נמרצות כדי לפסול אותו, בטענה שלניאדו הסתיר את המידע על עברו הפלילי, ואף קרא ישירות שלא להצביע לו, מה שהוביל לעימות חריף בין נתניהו וביטן שנמשך מספר חודשים. זמן לא רב לפני הפריימריז נחשף גם כי שנה קודם לכן נשלח למעצר בית בשל תקיפת אישה. בשל הסתרת המידע, ועדת הבחירות של הליכוד בפריימריז פסלה את מועמדותו, ובית הדין של המפלגה ובית המשפט המחוזי אישררו את ההחלטה.

המהפך בעליון


ההליכים המשפטיים בנושא של לניאדו נמשכו עד אחרי הפריימריז, ובסופו של דבר בית המשפט העליון קיבל את הערעור שלו, הפך את ההחלטה וקבע שהוא יכול להתמודד כמועמד לגיטימי.
ואולם, מאחר והפריימריז כבר התקיימו ורשימת הליכוד כבר נסגרה, הליכוד הגיע להסדר איתו על העסקתו במפלגה בשכר עם רכב לתקופה של ארבע שנים. בחודשים האחרונים הוא נערך להתמודדות בבחירות המוניציפליות בתל אביב־יפו ובשבוע שעבר ניצח את הבחירות שהתקיימו בקרב נציגי 14 הסניפים במחוז תל אבי. בכך, קרוב לוודא, גרם ללא מעט 'כאבי ראש' בקרב בכירי מפלגת השלטון.

קראו גם:

"הוא נבחר ולמעשה זה די דומה להצבעה עבור גלעדי", אמר בכיר בליכוד השבוע. "הבעיה היא שהציבור הוא הקורבן לכך שהוא מקבל אנשי ציבור עם עבר פלילי, אנשי ציבור שפשוט בושה וחרפה שהם המייצגים שלנו. למרות שיש לנו אנשים טובים בליכוד, אנחנו שמים בפרונט אנשים מהרמה הכי נמוכה שיש, שעברם הוא שלד לא נמחק".
לניאדו, איך אתה משכנע את הציבור התל אביבי להצביע לך בשעה שמי שסיים את תפקידו נכנס לכלא, ואתה עם עבר פלילי?
"הנושא הוא לא אישי, למרות שמנסים להפוך אותו לכזה. הסיפור הוא ציביון תל אביב בחמש שנים הקרובות ושיפור השכונות בדרום העיר. הקול של תושבי דרום ומזרח העיר השכונות לא שווה פחות ועל כך אני אאבק. מצביעי הליכוד והימין יתנו בנו את האמון. יש עוד תל אביבים שמרגישים שהעיר נכבשה על ידי השמאל ורוצים להגיד עד כאן. ראה ערך נווה שאנן, שאנחנו מתכננים לטפל בכל הכוח בנושא הזה. לא נפקיר את התושבים. בנוסף לכך, נדאג לצדק חלוקתי של תקציבי העירייה ושיקום ופינוי שכונות כפר שלם ושכונת הארגזים. עיר כמו תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה שיהיו שכונות כמו כפר שלם והארגזים, עליה לקדם פינוי בינוי ופיצוי הולם לכל תושב ותושב ואני אהיה עבורם".
אומרים שאתה התחליף של ארנון גלעדי כי אתה נחשב 'איש שלו'?
"גלעדי הוא חבר קרוב שלי, הלכנו דרך ארוכה יחד. אבל כל אחד מאתנו עומד בפני עצמי. נולדתי וגדלתי בכפר שלם ואני מתגורר בה גם היום. המטרה שלי היא לייצג את התושבים שבחרו בי".

3 צפייה בגלריה
ארנון גלעדי בבית המשפט
ארנון גלעדי בבית המשפט
ארנון גלעדי בבית המשפט
(צילום: יובל חן)

אתה לא חושש שמישהו יגיש תלונה והבחירה שלך תפסל בדיוק כמו בפריימריז?
"לא, חד משמעית. יש פסיקה של בית המשפט העליון לגבי הכשירות שלי למועמדות. אם ההחלטה הייתה מתקבלת לפני הבחירות הייתי נבחר לכנסת".
בחירה בך לא תפגע למעשה בליכוד?
"נהפוך הוא, לבחור אותי זה לבחור נציג אותנטי יליד השכונות שיביא את הקול של תושבי השכונות ויפעל למענם. אני מביא איתי ניסיון רב בתחום העירוני והממשלתי, כולל חברות ממשלתיות. הייצוג שלי בעיר יחזק את התושבים ויעניק להם את מה שמגיע לתושבי השכונות".
עדכון: חברת מועצת העירייה, סיגל ויצמן אהרוני (מרצ) פנתה היום (ה') ליו"ר ועדת הבחירות האזורית בתל אביב יפו, השופטת מיכל אגמון-גונן, בבקשה לאסור על התמודדותו יו"ר הליכוד הנבחר דודו לניאדו בבחירות למועצת העירייה בשל עברו הפלילי. "בושה למצביעי הליכוד שזה האדם שמייצג אותם", אמרה ויצמן-אהרוני.
בפנייה כתבה כי "הבחירה הינה לקויה מהיסוד, לא ייתכן שפני הליכוד בעיר תל אביב יפו מתנהלים בידי אנשים עבריניים, יו"ר הליכוד היוצא ארנון גלעדי נמצא בכלא בגין מרמה והפרת אמונים, וכעת מי שינהל את הליכוד, דודו לניאדו, נפסל בעבר בשל הרשעתו בפריצה לבתים, ותקיפת אישה".
היא הוסיפה: "כאישה המשמשת היום נציגת ציבור וחברת מועצה, אני פונה אלייך כבוד השופטת ולתנועה לאיכות השלטון ולכל ארגוני הנשים , על מנת למנוע את התמודדותו של דודו לניאדו בבחירות המוניציפליות. לא יתכן שדמות עם רקע פלילי תיכנס לתפקיד רגיש וייצוגי בעיר תל אביב-יפו".
לניאדו הגיב לפנייה ואמר: "כשחברת מרצ ונציגת השמאל אומרת לאסור את התמודדתי - משמע אני המועמד הטוב והנכון ביותר למועצת עיריית ת"א. מישהי פה כנראה קצת התבלבלה; ת"א לא שייכת לתומכי הטרור ולמתנגדי הכיבוש, ת"א שייכת לכלל אזרחיה! גם הימנים שבה, המזרחים שבה, המסורתיים שבה ואפילו החרדים שבה וראו איזה פלא? אני מייצג את כולם".