מקורבי אסף זמיר חושפים כי הוא שוקל בשיא הרצינות להצטרף לחולדאי במרוץ לקדנציה השישית, כמספר 2 של ראש העירייה המכהן, למרות שבעבר הלא רחוק הוא היה הצ'ילבה שלו. וגם: השאלה הגדולה – מה יעלה בגורלה של סיעת 'רוב העיר', שהיא כיום השנייה בגודלה במועצה, אם זמיר אכן יחליט לחבור לחולדאי?
3 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
רון חולדאי
(צילום: תומי הרפז, עיבוד: שרון צבי)
המסר של זמיר למקורביו מגיע לאחר ניסיון חיזור מצד חולדאי. זמיר נחשב לבעל כוח אלקטורלי לא מבוטל, וחולדאי יודע זאת היטב. לבד מכך, ראש העירייה המכהן מחפש עוד 'כוכבים' לרשימתו החדשה, שאותה הוא מגבש בימים אלו. מה שבטוח הוא כי בגיל 78 צפוי לשועל הקרבות הוותיק מאבק לא פשוט מול המתמודדות ש'נחתה' עליו – אורנה ברביבאי, ואשר צפויה לתת לו 'פייט' רציני בקלפי.

3 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
אסף זמיר
(צילום: אבי מועלם)

מי שנמצא מאחורי הקלעים כרגע הוא בני גנץ, יו"ר מפלגת 'המחנה הממלכתי', שזמיר נמנה עליהם. גורם המקורב לשניים אמר השבוע כי מי שיכול להשפיע על החלטת זמיר לכאן או לכאן – הוא גם גנץ. מה שמסתמן כי זמיר יהיה למעשה מעין נציגו של גנץ ברשימתו של חולדאי.

החשש מהשפלה


חולדאי רוצה ללכת על בטוח ומבין מי האלטרנטיבה הטובה ביותר עבורו כרגע: מי שגדל וחי את העיר 24/7, מכיר בה כל פינה, הצליח לגרוף שישה מנדטים בקדנציה הקודמת וגם הגיע להישג של כמעט 34 אחוז בבחירות הקודמות לראשות העירייה (אסף זמיר). ראש העירייה המכהן בטוח כי זמיר יכול לתרום לו לא מעט קולות אם יהפוך למספר 2 ברשימתו.
מקורב לחולדאי אמר לנו השבוע: "ראש העירייה לא ייוותר על קדנציה נוספת, ובכוונתו ללכת עליה בכל הכוח. הוא מבין היטב את מצבו הפוליטי, מתייעץ כל העת ומבין שאם יפסיד אחרי חמש קדנציות זו תהיה השפלה".

3 צפייה בגלריה
אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאי
(צילום: אבי מועלם)

בינתיים, בשבוע שעבר ההסכם המסורתי עם מפלגת העבודה, ולפיו סיעת "תל אביב 1" בראשות רון חולדאי תרוץ כסיעת בת של מפלגת העבודה כמו בכל מערכת בחירות. במטה חולדאי החלו לגבש את הרשימה החדשה למועצת העירייה. "אין ספק שהרשימה של חולדאי חייבת להיות עם חברי סיעה חזקים שכל אחד מהם יוביל, יהיה מוכר ויצליח לגרוף קולות", מדגיש מקורב לראש העירייה.

יחסים מטלטלים


בשנת 2021 מונה זמיר לקונסול ישראל בניו יורק והתפטר במרץ 2023 לאחר קידום החקיקה ברפורמת לוין. לפני חודש וחצי חזר לגור עם משפחתו בתל אביב. מאז, למעשה, הוא יושב על הגדר הפוליטית - ספק מתמודד ספק לא. אבל שמו בזירה המקומית לא מפסיק לעלות, כאחד המועמדים האטרקטיביים, כזה שרק מחכים שיקבל החלטה ואולי גם כזה שמאיים על חולדאי במידה ויחליט להתמודד.
תזכורת: חולדאי הרגיש היטב את כוחו בבחירות ב-2018, כאשר זמיר הצליח לזכות ב-33.9 אחוז מול חולדאי, שקיבל 12 אחוז יותר. לא מעט גורמים במערכת הפוליטית מוכנים להמר כי במידה וזמיר היה מתמודד מול ברביבאי וחולדאי, הרי שראש העירייה היה מוצא את עצמו בסיבוב שני.

קראו גם:

עכשיו, הבינו בסביבתו של חולדאי שצריך לצרף כוחות משמעותיים נוספים לסיעה ולפנות למי שמתמצא וחזק בעיר, ובעיקר מי שהצליח להפוך לסיעה השנייה בגודלה, הרי הוא זמיר. גורם המקורב לזמיר: "לפני כשבועיים הוזמן זמיר ללשכת חולדאי, בין השניים התנהלה שיחת חולין והוא קיבל הצעה להצטרף לשורותיו של חולדאי ולקבל את מספר 2 ברשימה".

ובינתיים ב'עבודה'


לא מעט שאלות ייפתרו תוך שבוע עד שבועיים, כאשר יתקיימו בחירות פנימיות לרשימת העבודה למועצת תל אביב-יפו. מה שנראה בטוח (לפחות כרגע) הוא מקומם של חברי המועצה גיא שרעבי וליאור שפירא, המשמש כיו"ר מועצת העיר. היתר ייאלצו, כך נראה, להילחם על מקומם ברשימה.
משפחת שפירא (האב עו"ד יגאל שפירא, ולאחר מכן בנו, עו"ד ליאור שפירא) ליוותה את חולדאי בכל חמש הקדנציות שלו כראש העירייה. הם נחשבים לשניים שעומדים מאחורי לא מעט החלטות שקיבל חולדאי במהלך הקריירה הפוליטית שלו בתל אביב. עו"ד ליאור שפירא נבחר לאחרונה ברוב מוחץ לתפקיד יו"ר מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין. בחמש השנים האחרונות משמש שפירא ג'וניור גם כיו"ר מועצת העירייה. ולא מעט טוענים כי הוא האיש החזק ביותר כיום בבניין העירייה.

'רוב העיר' - הסוף?


ומה תהיה המשמעות של הליכה של זמיר עם חולדאי, אם וכאשר? ברור שההשפעה הגדולה ביותר תהיה על סיעת 'רוב העיר', שהוקמה ב-2008 והפכה לשנייה בגודלה במועצה עם שישה מנדטים.
מי שייסד את הסיעה לפני 15 שנה היה זמיר, במטרה לייצג את צעירי העיר. אלא שעכשיו, ספק אם יהיה מי שינהיג את אחת הסיעות החזקות ביותר שהגדילה שוב ושוב את כוחה. כזכור, לאחר שהחליט להתמודד על ראשות העירייה, חולדאי הראה לסגנו אז את הדרך החוצה. זמיר התמודד בבחירות לכנסת ה-21 והפך לחבר כנסת ב'כחול לבן'.
לאחר לכתו מהזירה המוניציפאלית מי שהובילה את הסיעה הייתה ציפי ברנד. אלא שכעת היא מתמודדת על ראשות העירייה והחליטה לעשות זאת מחוץ לסיעה שבה הייתה.
במידה וזמיר יחבור לחולדאי סביר, כאמור, להניח שגם חלק מחברי 'רוב העיר' ישולבו ברשימת חולדאי. בכך עלולה סיעת רוב העיר למצוא את עצמה מחוץ למשחק הפוליטי. גורם המקורב לפוליטיקה המקומית טוען השבוע: "מעבר לכך מבין זמיר כי במידה והוא הולך עם חולדאי הוא יכול להביא לריסוק הסיעה שהקים במו ידיו".
השבוע נודע כי סגנית ראש העירייה חן אריאלי, לסבית, פמיניסטית ואקטיביסטית, תעזוב גם היא את 'רוב העיר ותמודד בראשות סיעה עצמאית למועצת העיר. אריאלי היא סגנית ראש עירייה הלסבית הראשונה ומחזיקת תיק הרווחה והשירותים החברתיים. היא מכהנת גם כיו"ר איגי – ארגון נוער גאה וכיו"ר ארגון שיטה, מכון למדיניות מקומית.
אריאלי: "ארוץ בראש רשימה ועוד מוקדם לתת לזה כותרת כזאת או אחרת. הבחירות המקומיות הן המקום להיות בו ולהגן ממנו על ערכים של דמוקרטיה שמתפוררת לנו בין הידיים. ברשימה שלי יהיה ייצוג מגוון מכל צבעי הקשת".
מטעמו של חולדאי וזמיר סירבו להתייחס לדברים.